Lilla Sjöjungrun-tårta

En av mina närmaste vänner är ett riktigt Ariel-fan. Så när hon fyllde 25 så beställde hon en tårta och jag fick fria händer, jag valde att tolk in lite havstema och här har ni resultatet.

Själv blev jag väl inte helnöjd, kände att den inte blev som jag ville och själva "ariel" blev inte alls som min bild var av henne innan, men födelsedagsbarnet var helnöjd och gästerna likaså och det är ändå det högsta betyget.
 
 
Själva tårtan består av ljusa luftiga bottnar. Sedan är det Riesenfluff och hallonmousse. Allting är spacklat med Vit marrängsmörkräm och täckt med marsipan.
 
Alla dekorationerna är gjorda i sockerpasta. Sedan är det olika storlekar av sockerpärlor, ätbart glitter, ätbar färgpenna.
 
Dekorationerna är lite inspirerade av alger och korall och sen med en rejäl portion fantasi.
 
 
 
 
Stjärtfenan är två utstansade löv som blev extra utkavlade och "dränkta" i ätbart glitter.
 
 
 
35 var det enda jag fått order om att ha med på tårtan, födelsedagsbarnets ålder :)
 
 
Lite olika "havsväxter" och utstansaren till murgröna fick agera sjöstjärna
 
 
 
Olika gröna nyanser på längre stjälkar fick agera sjögräs runt om tårtan för att få lite mer liv och höjd.
 
Stenarna som Ariel sitter på är även de av sockerpasta och i olika nyanser av svart, grått, vitt och beige.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback