Påsktårta

Att Jag och Linnea skulle starta en blogg tillsammans kom ganska självklart, vad den skulle heta blev ett större problem, men att börja blogga är det största. Bakning har vi hållt på med ett tag så ska man ta något gammalt, ska vi visa något nytt osv.
 
Jag tänkte iaf visa upp något från i påskas, nämligen påsktårtan min sambos släkt beställde. Jag hade helt fria händer och bestämde mig för att göra en korgtårta med extra allt typ.

 
Tårtan innan den skulle ätas upp, efter en nästan två timmar lång bilfärd i mitt knä i en varm bil, höll sig skapligt bra.
 
 
Mysigt ljus blev det på den i bilen, "handtagen"  fick monteras dit på plats, annars passade inte tårtkupan.
 
Bottnarna är riktigt enkla basic vanilj-bottnar
Fyllningen är Kokosmousse och hallonmousse
Tårtan är spacklad och spritsad med enkel chokladkräm
 
Dekorationerna är varierade i sockerpasta (vitt och ljusblå) och marsipan (gula och de bruna handtagen) sen finns det lite kiwiblommor, ätbara stora mjuka kulor i vitt och rosa, små hårda kulor i grönt, lila, rosa och vitt. Längs kanterna är det sånna där påskägg från lösviktsgodiset i blandade färger.
 
Tårtanb gick hem hos de flesta tror jag, det var min första korgspritsade tårta och är skapligt nöjd med spritsningen och överdekoreringen. Den var sjukt rolig att tillverka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback